هجدهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران برگزار شد

ایران کنفرانس

هجدهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران برگزار شد

هجدهمین همایش انجمن زمین‌ شناسی ایران با هدف تبادل اطلاعات و ارائه یافته‌های پژوهشی پژوهشگران علوم زمین کشور، سوم و چهارم دی ماه در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سروش مدبری رییس انجمن زمین شناسی ایران در سخنانی اظهار داشت: به منظور ایجاد بستر لازم برای تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای پژوهشی علوم زمین و نیز فراهم آوردن امکان ارائه نتیجه فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران و اندیشمندان کشور، انجمن زمین‌شناسی ایران هجدهمین همایش سالانه خود را مشارکت و میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار کرده است.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس نقش خاصی در آموزش عالی کشور دارد و رد پای این دانشگاه در تمامی دانشگاههای کشور دیده می شود و دانش آموختگان این دانشگاه در بسیاری از دانشگاهها و سازمانها به فعالیت مشغول هستند.

دکتر محمد رضا نیکودل دبیر همایش نیز در ادامه به محورهای اصلی این همایش اشاره کرد و گفت: آب‌ شناسی، چینه‌ شناسی و دیرینه‌ شناسی، رسوب‌ شناسی و سنگ‌ شناسی رسوبی، پترولوژی، کانی‌ شناسی، زمین‌ شناسی اقتصادی، زمین‌ شیمی، زمین‌ شناسی مهندسی، زمین‌ شناسی ساختاری و زمین‌ ساخت، زمین‌ فیزیک و لرزه‌ زمین‌ ساخت، زمین‌ شناسی نفت و منابع انرژی، زمین‌ شناسی زیست‌ محیطی و زمین‌ شناسی پزشکی، مخاطرات زمین‌ شناختی، سنجش از دور، زمین‌ شناختی و سامانه اطلاعات جغرافیایی، زمین‌ ریخت‌ شناسی و زمین‌ شناسی کواترنری، زمین‌ گردشگری، زمین‌ شناسی شهری، زمین‌ شناسی دریایی، گوهرشناسی، نانو زمین‌ شناسی و افق‌های نو در زمین‌ شناسی از جمله محورهای این همایش است.

دکتر علی ارومیه ای رییس دانشکده علوم پایه نیز با ایراد سخنانی در این همایش به سابقه رشته زمین شناسی در دانشگاه تربیت مدرس اشاره و تصریح کرد: رشته زمین شناسی با دو گرایش زمین شناسی مهندسی و تکتونیک از بدو تاسیس دانشگاه در سال 62 ایجاد شد و در دهه 70 دو گرایش زمین شناسی اقتصادی و پترولوژی نیز در دانشگاه شکل گرفت و دانشگاه تربیت مدرس اولویت دانشجویان برای انتخاب رشته های زمین شناسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی افزود: دانشگاه در حال حاضر 75 دانشجوی کارشناسی ارشد و 45 دانشجوی دکتری در گرایش های مختلف زمین شناسی دارد و فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی گروه زمین شناسی منجر به تولید صدها مقاله علمی در مجلات و همایش های داخلی و خارجی شده است.

در ادامه مهندس محمدتقی کره‌ای رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سخنانی به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان اجزای اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح است و تشدید بحران های اقتصادی، افزایش رقابت خارجی و نرخ تغییرات فناوری بالا سبب بهتر و موثرتر شدن ارتباط صنعت و دانشگاه می‌شود.

وی همچنین به تاریخچه ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره و تاکید کرد: در حوزه علوم زمین و معدن نیز نیازهایی وجود دارد که برای رفع آن باید ارتباط صحیح تر و بهتر میان دانشکده های علوم زمین و بخش علوم زمین در حوزه حکومتی برقرار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علوم زمین نقش مهمی در شرایط امروز اقتصاد مقاومتی دارد و از حساس ترین رشته ها در کشور است و ما اگر بخواهیم در رشته علوم زمین در مرز دانش حرکت کنیم باید به سمت علوم بین رشته ای و فاوری‌های جدید در علوم زمین برویم و در جهت انسجام و وحدت میان صنعت و دانشگاه بکوشیم.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 7 دی 1393 ، 18:05)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس