همایش نقش دانشجو در توسعه روستایی شهرستان گناوه برگزار شد

ایران کنفرانس

همایش نقش دانشجو در توسعه روستایی شهرستان گناوه برگزار شد

گناوه - همایش نقش دانشجو در توسعه روستایی در روستای چهارروستایی شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر صبح پنجشنبه در این همایش اظهار داشت: مطالبه گری، پرسشگری و مشارکت فعال در روند توسعه جامعه ای که یک دانشجو در آن زندگی می کند یا بدان جا تعلق دارد، از جمله ویژگی های بی نظیر و قابل ستایش دانشجویان است.

دکتر اکبر مولایی گفت: تشکیل کانون های دانشجویی توسعه روستایی در روستاها می تواند یک گام تاریخی در روند توسعه روستاها به شمار آید و زمینه ساز تحولات چشمگیر در این عرصه را فراهم سازد.

مولایی با اشاره به ضرورت حفظ و حراست ابنیه تاریخی در روستاهای شهرستان گناوه بیان داشت: دانشجویان روستاها می توانند با آگاه سازی اهالی روستای خود در حفظ و حراست از ابنیه های تاریخی نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند؛ چرا که نباید نسل آینده ما از دیدن این میراث گران‌بها محروم شود.

مدرس حوزه علمیه خواهران گناوه نیز در این همایش اظهار داشت: خودباوری دانشجویان یک روستا در امر توسعه روستای خود از جمله رموز بسیار مهم در فرآیند توسعه آن روستا است.

حجت الاسلام خواجه زاده گفت: کانون دانشجویی روستای چهارروستایی می تواند به عنوان بازوی توانمند شورای روستا ایفای نقش کند و در واقع این کانون دانشجویی یک مجمع مشورتی بسیار خوب در کنار اعضای این شورا است.

خواجه زاده بیان داشت: نیاز است تا اعضای این شورا از پیشنهادات و انتقادات دانشجویان در راستای برنامه ریزی و تصمیم سازی بهتر شورا برای آبادانی روستا نهایت استفاده را ببرند.

نعمتی بیان داشت: همچنین پیگیری های خوبی توسط بخشدار ریگ در زمینه طرح های نیمه تمام دانشگاه علوم منابع طبیعی و پارک جنگلی و آماده سازی مستندات از چاههای نفتی مشرف بر کوه های روستاهای چهارمحال و چهاربرچ برای مطالبه حق آلایندگی انجام شده است.

مشاور فرماندار شهرستان گناوه در امور سمن ها نیز در این همایش اظهار داشت: قشر دانشجو يكي از جوامع هدف براي دولت ها و قدرت هاست.

حجت مرادی گفت: بايد با سازمان دهی دانشجويان و جوانان امروز به تشكل جوامع مدنی و تخصصی برای پيشبرد اهداف مثبت در راستای تحقق ايرانی آباد و ايجاد مردم سالاری در آينده نقش آفرينی كنيم.

مرادی بیان داشت: امروزه دولت ها به دليل محدوديت ارتباطی كه با مردم الخصوص در شهرستان ها و روستاها دارند، ما را نيازمند ايجاد تشكل های مردمي ثبت شده برای پيگيری، نظارت و همفكری در امور مربوط و جوامع مدنی پويا کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اين تشكل ها می توانند در امر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... روستا فعاليت داشته باشند و اين مهم فقط و فقط توسط ما مردم، جوانان و به ويژه دانشجويان فعال به ثمر خواهد نشست.

مرادی اضافه کرد: خوشبختانه امروز به برکت و به واسطه استقرار دولت تدبير و اميد، مشاركت جوانان را در اداره كشور شاهد هستيم.

وی تصریح کرد: با همت والای شما دانشجويان و جوانان عزيز در ايجاد تشكل ها تخصصی و سمن ها خواهيم توانست در توسعه روستا، شهر و كشور از فكر و انرژی جوانی در كنار تجارب بزرگان استفاده كنيم.

مشاور فرماندار شهرستان گناوه در امور سمن ها در پایان گفت: اميد است که جوانان شهرستان گناوه مثل هميشه در صحنه حضوری فعال داشته باشند و با شور، نشاط و بينش سياسي روشنفكرانه شما مديرانی جوان و توانمند از ميان شماها، در آينده نزديک داشته باشيم.

مرتضی سراجی دبیر حزب اعتماد ملی استان بوشهر، دکتر اکبر مولایی، رییس پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام خواجه زاده مدرس حوزه علمیه خواهران گناوه، رییس شورای اسلامی شهرستان گناوه، رییس شورای اسلامی بخش ریگ و مشاوران فرماندارگناوه در امور سمن ها و جوانان مهمانان ویژه این همایش بودند.

گفتنی است که این همایش با حضور چشمگیر جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان روستای چهار روستایی و با همت شورا، دهیاری و کانون دانشجویی روستای چهارروستایی شهرستان گناوه در سالن اجتماعات دبیرستان فاطمه الزهراء روستای چهارروستایی برگزار شد.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 6 دی 1393 ، 18:16)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس