همایش بین المللی «مشاوره با رویکرد دین و معنویت» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

ایران کنفرانس

همایش بین المللی «مشاوره با رویکرد دین و معنویت» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین همایش بین المللی انجمن مشاوره ایران با همکاری سازمان آموزشی علمی و فرهنگی اسلامی آیسسکو صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای این همایش دکتر خدیجه آرین دبیر همایش و نایب رییس انجمن مشاوره ایران، با بیان اینکه مشاوره از جمله رشته های یاری دهنده است که ساز و کار خاص خود را می طلبد، گفت: در قرن حاضر که با پیشنهاد ایران و اقدام سازمان ملل سال گفت و گوی فرهنگ و تمدن ها نام گرفت به سلامت روان و خوب زیستی روانشناختی مراجعان با زمینه های فرهنگی مختلف و ابعاد دینی و معنوی آنها توجه بیشتری نشان داد.

آرین با اشاره به اهمیت دین در جریان مشاوره افزود: پیش از این قاعده بر این بود که مشاور نه در مورد دین سوال کند و نه حرفی بزند، در حالی‌که افرادی که به مشاوران مراجعه می‌کنند علاقه‌مند هستند تجربه‌های دینی و معنوی خود را با مشاور در میان بگذراند.

وی درباره مقالات ارسال شده به همایش گفت: پس از اعلام فراخوان تعداد 130 مقاله از استادان، محققان داخل و خارج دریافت شد. کمیته علمی نیز از میان مقالات رسید تعداد 7 مقاله شفاهی و 20 مقاله را مناسب پوستر تشخیص داد. همچنین هفت سخنران اصلی و 16 سخنران در 4 نشست تخصصی این همایش شرکت می کنند.

دبیر همایش خاطر نشان کرد: این همایش در دو روز کاری برگزار می شود که در طی آن سه کارگاه آموزشی نیز تدارک دیده شده است.

آرین با بیان اینکه این همایش در راستای اهداف و وظایف انجمن برگزار می شود، گفت: سعی شده تا موضوع دین و معنویت در مشاوره و دیگر حرفه های یاری دهنده برجسته و توجه برنامه ریزان، دست اندرکاران و مسئولان اجرایی دانشگاه ها و مراکز آموزشی تربیت مشاور را به این مهم جلب کند تا دین و معنویت را در آموزش و تربیت مشاور بیشتر مد نظر داشته باشند.

وی در پایان گفته های خود از عبدالعزیز عثمان التویجری مدیر کل آیسسکو، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از معاونان این دانشگاه، همچنین سازمان نظام روانشناسی و دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم به خاطر حمایت از برگزاری این همایش قدردانی کرد.

در ادامه این همایش، آیت الله موسوی بجنوری نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مسئله روانشناسی و سلامتی روان ارتباط نزدیکی با دین داری دارد، همچنان که قرآن کریم می فرماید: ذکر خداوند مایه آرامش دلها می شود.

وی از انجمن روانشناسی ایران خواست تا به تحقیقی در مورد میزان دین داری افراد و ارتکاب جرم بپردازند.

دکتر فاطمه طباطبایی رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته نیز در این همایش به ارائه مقاله ای با موضوع نقش دین و معنویت در سلامت جامعه پرداخت.

وی با اشاره به اندیشه های امام خمینی(ره) در ارتقای سلامت جامعه، اظهار داشت: اندیشه امام(ره) به عنوان یک متفکر سیاسی-اجتماعی معاصر که تاکید زیادی بر اخلاق دارد، برای ما در یافتن راهکار عملی برای تامین سلامت روانی فرد و جامعه راهگشاست.

دکتر طباطبایی افزود: امام (ره) معتقد بودند که زندگی بدون محوریت اخلاق موجب ایستایی و فرسودگی انسان می شود، به همین خاطر باید به شناخت حقیقت خود و ارزش های متعالی بپردازد.

شکوه نوابی نژاد، نائب رئیس سازمان نظام روانشناسی و عباس صدری مدیر دفتر منطقه ای آیسسکو نیز از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس