پانزدهمین دوره هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

پانزدهمین دوره هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: پانزدهمین دوره هفته ملی پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان» 23 تا 26 آذرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر وحید احمدی از سال 1379، 25 آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز پژوهش و هفته پایانی آذرماه نیز به عنوان هفته ملی پژوهش و فناوری نامگذاری شده و مسؤولیت اجرای این هفته ملی نیز برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین دوره این هفته برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی، ارائه توانمندی‌ها در جامعه پژوهشگر و فناور ما و نزدیک کردن تقاضا و عرضه به یکدیگر است.

احمدی، مهم‌ترین اهدافی که در قالب هفته پژوهش و فناوری محقق می‌شود، شناسایی و معرفی توانمندی‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری، معرفی و شناسایی پژوهشگران و فناوران برتر، ایجاد زمینه برای تجاری سازی یافته‌های پژوهش و فناوری تحت عنوان فن بازار، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوری، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و ارتباط صنعت و پژوهش و فناوری دانست.

وی افزود: در هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری مطابق سال‌های گذشته برگزار می‌شود که تمام بخش‌های دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و همچنین دستگاه‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور یافته‌ها و محصولاتشان را عرضه می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار در این هفته تصریح کرد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر نیز همانند سالهای گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی افزود: در حاشیه نمایشگاه، اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نیز برگزار می‌شود که از این موقعیت استفاده می‌شود تا دیدگاه‌های مجموعه دانشگاه‌ها درخصوص چالش‌ها و برنامه‌های پژوهشی و فناوری کشور بحث و گفت‌وگو کنیم.

احمدی گفت: یکی از مسائلی که جزو کارهای جدید محسوب می‌شود، این است که امسال همزمان با اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مسائل بخش خصوصی و مشکلات و چالش‌هایشان در نشست جداگانه‌ای با حضور معاونان و یا رؤسای مراکز پژوهشی خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از واگذاری برخی از برنامه‌ها به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این راستا سعی داریم برخی از فعالیت‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و همچنین به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مجموعه‌های مختلف خصوصی و دولتی ابلاغ می‌شود تا اگر ایده‌های پژوهشی دارند، برای ارزیابی به ستاد بفرستند و یک تا دو دانشگاه به عنوان مسؤول، مسؤولیت این کار را خواهند پذیرفت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه می‌خواهیم فضای جداگانه‌ای را برای حوزه علوم انسانی باز کنیم، افزود: در کنار سایر عناوین پژوهشی، قرار است عنوان علوم انسانی را جداگانه به یک یا دو دانشگاه متخصص در این حوزه واگذار کنیم که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری تحولی در رویکرد پژوهشی در حوزه علوم انسانی داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری مسابقه ایده‌های برتر و زنگ هفته پژوهش و فناوری با هدف فرهنگ سازی در نظام آموزشی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش امسال است، زیرا متأسفانه در نظام آموزشی چیزی به عنوان پژوهش برای دانش آموزان جاذبه ندارد و بنا داریم با انجام مسابقاتی با کمک وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان را تشویق کنیم در حوزه هایی چون محیط زیست، آب و انرژی ایده‌هایشان را مطرح کنند.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری تصریح کرد: این ستاد چون ملی است با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف مانند بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، آموزش و پرورش، نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، بنابراین امسال بنا داریم با رویکرد همه جانبه در حوزه های مختلف و با مشارکت فعال همه دستگاه ها، هم نمایشگاه و هم میز گردها و نشست های بحث و تبادل نظر را در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری داشته باشیم.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 1 آذر 1393 ، 18:28)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس