برگزاری همایش بین المللی ترجمه قرآن مجید

ایران کنفرانس

برگزاری همایش بین المللی ترجمه قرآن مجید

همایش بین المللی ترجمه قرآن مجید به همت پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبائی روزهای 25 و 26 آذر ماه سال جاری و در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حسین ملانظر رییس پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبائی اظهار داشت: این همایش به پیشنهاد پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه و با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، موسسه فرهنگی ترجمان وحی، دانشگاه حضرت معصومه (س) و مرکز ساماندهی ترجمه و مرکز نشر معارف اسلامی و انسانی و با هدف بررسی آثار ترجمه شده قرآن مجید به زبان های مختلف دنیا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تحلیل و بررسی علمی ترجمه قرآن مجید به زبان های مختلف دنیا افزود: ایجاد ارتباط علمی با استادان، پژوهشگران، و محققان دیگر کشورهای اسلامی در زمینه کتاب آسمانی قرآن مجید و همچنین اتحاد بیشتر در دنیای اسلام از دیگر اهدافی است که برگزاری این همایش دنبال می کند.

ملا نظر با توجه به تنوع زبان های مختلف بین المللی دراین همایش خاطر نشان کرد: برگزاری همایش در نوع خود در کشور سابقه نداشته است چرا که در آن، بررسی علمی ترجمه قرآن مجید به 8 زبان بین المللی دنبال می شود.

رییس پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه با توجه به تنوع رشته های زبان خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: موضوع ترجمه کتاب آسمانی مسلمانان علاوه بر تقویت ارتباطات علمی در دنیای اسلام، موجب پیوند دانشگاه تخصصی علوم انسانی به عنوان متولی آموزش زبان های خارجی با موسسات مذهبی فعال در این حوزه نیز می گردد.

همایش بین المللی به بررسی ترجمه قرآن مجید به زبان های فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، روسی، ترکی و چینی و با حضور استادان و مترجمان برجسته و سرشناس برگزار خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس