ارسال 405 مقاله به کنفرانس ملی علوم معدنی

ایران کنفرانس

ارسال 405 مقاله به کنفرانس ملی علوم معدنی

ساری - رئیس کنفرانس ملی علوم معدنی در مازندران با بیان اینکه معدنکاری یکی از صنایع بسیار شاخص و تولید کننده مواد اولیه است، گفت: به هر حال معدنکاری همراه دنیا در حال تغییر است و با این تغییر، حجم تولید رفته رفته بیشتر می شود و تولید ذغال به مرز 10 میلیارد تن نزدیک می شود.

پورفسور کوروش شهریار در اولین کنفرانس ملی علوم معدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه دنیا با یک سرعتی در حال پیشرفت است و جمهوری اسلامی از آن جدا نیست، اظهارداشت: ضمن اینکه تغییراتی در دنیا در حال انجام است برای نخستین بار در دهه 1960 مسائل زیست محیطی هم مطرح شد و آگاهی مردم در این زمینه بیشتر و حساسیت ها آنها بیشتر شده است.

وی کمک به مسائل محیط زیست را یکی از وظایف اصلی معدنکاران عنوان کرد و افزود: حساسیت های در خصوص مسائل زیست محیطی در جوامع بشری وجود دارد  با توجه به ایجاد یک فصل جدید برای معدنکاران بعنوان معدنکاری سبز با توجه به اینکه از مازندران و گیلان بنام نگین سبز یاد کردند مجبوریم محیط زیست را حفظ کنیم.
این مسئول بیان کرد: اکثر کشورها به مسائل زیست محیطی توجه ای نداشتند تا با بروز طوفان در آمریکا در چند سال گذشته این امر موجب شد آمریکا و اروپا مصرف ذغالسنگ خود 20 و 14 درصد برای جلوگیری از گرم شدن زمین کاهش دهند.
شهریار به جدی گرفتن مسائل زیست محیطی و آموزش و انتقال آن به نسل های اینده تاکید کرد و اذعان داشت: تکنولوژی و تحقیقات علمی موجب شده یکسری از کشورها پیشگام و قدرتمند تر از کشورهای دیگر باشند و متاسفانه جمهوری اسلامی نسبت به این امر با توجه به تلاش گذشتگان برای حفظ این تکنولوژی و علم بی توجه باشند.
وی کمک به ادامه حیات برخی از صنایع معدنی از جمله ذغالسنگ و نظربرخی  سیاستگذاران که ذغال داخل ضرردهنده است و از کشورهای دیگر ارزانتر می توان خریداری کرد را ضروری دانست و تصریح کرد: دلیل ارزانتر بودن ذغال های کشورهای دیگر پرداخت یارانه و سوبسید توسط دولت های آنها برای سرپا نگه داشتن ذغال است و باید به این نکته توجه جدی شود که ذغالسنگ ضرردهنده چقدر در کشور و منطقه که معادن راه اندازی شده است رفاه و ایجاد شغل کرده است.
شهریار خاطرنشان کرد: برای ایجاد مجدد این مشاغل با امکانات فعلی شاید نتوانید معادن ذغالسنگی همچون زیراب، شاهرود و کرمان راه اندازی کنید.
شهریار از سیاستمداران نظام خواستار توجه به جنبه های مثبت قضیه معادن ضرردهنده معادن شد و گفت: برخی صنایع ضرر دهنده اگر بتواند برای منطقه رفاه و محرومیت زدایی کنند موجب پیشرفت و توسعه و رسیدن به اهداف مطلوب می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در معادن ذغالسنگ  زیراب، شاهرود و کرمان موجب آبادای منطقه شده است، اظهارداشت: بنابراین نباید حساب و کتاب مثبت و منفی و کاهش و افزایش درآمد در نظر گرفته شود و همانند کشورهای دیگربرای سر پا نگه داشتن این صنایع باید تلاش کنیم.
همچنین رئیس نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته دبیرخانه اجرایی کنفرانس ملی علوم معدن تشکیل شد، اظهارداشت: با رونمایی از سایت این کنفرانس 120 هزار بازدید از این سایت صورت گرفت.
هادی حمیدیان اذعان داشت: با تشکیل دبیرخانه کنفرانس ملی 405 مقاله به این دبیرخانه ارسال و از این تعداد 360 به بخش داوری علمی راه پیدا کردند و از این تعداد 40 مقاله به ارائه شفاهی، 70 مقاله ارائه پوستر و 80 مقاله بصورت چاپ انتخاب شدند.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 12:43)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس