شهری که بزرگترین شبکه وای- فای سیار جهان است

ایران کنفرانس

شهری که بزرگترین شبکه وای- فای سیار جهان است

600اتوبوس و تاکسی، شهر پورتو در پرتغال را به بزرگترین و پیچیده ترین شبکه وای- فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پورتوی پرتغال که پس از لیسبون دومین شهر بزرگ این کشور به حساب می آید اتوبوس ها و تاکسی ها به روترهای (routers) مخصوص اینترنت مجهز هستند که در واقع در نقش هات اسپات (hot spots) شبکه وای – فای عمل می کنند. بدین ترتیب ده ها هزار شهروند این شهر و گردشگرانی که همه روزه به نقاط مختلف شهر سرک می کشند همواره به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

از آن گذشته این روترها داده هایی را از وسایل نقلیه عمومی جمع آوری کرده و با تلفیق اطلاعات به دست آمده از حسگرهای نصب شده در سطح زباله های سراسر شهر، مجموعه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان شهری قرار می دهند.

این شبکه عظیم سیار وای – فای می تواند مدلی ایده آل برای بسیاری از شهرهای جهان باشد.

این ابتکارعمل که بزرگترین و پیچیده ترین شبکه وای- فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان به شمار می آید، توسط شرکتی دانش بنیان به نام Veniam از دانشگاه پورتو ارایه شده است.

در عین حال حسگرهای تعلیقی نصب شده در اتوبوس ها به گونه ای عمل می کنند که به محض حرکت غیرعادی اتوبوس نظیر تکان های ناشی از حرکت چرخها در گودال یا ترک خیابان، اطلاعاتی را تولید و ذخیره می کنند که در ادامه طراحان و مهندسان شهری با استفاده از آنها به ترمیم آسفالت آسیب دیده می پردازند.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 9 دی 1393 ، 18:46)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس