افزایش 2 درجه‌ای دمای جهانی هوا تا 30 سال آینده؟

ایران کنفرانس

افزایش 2 درجه‌ای دمای جهانی هوا تا 30 سال آینده؟

مطالعات اخیر دانشمندان نروژی نشان‌دهنده روند بی‌سابقه افزایش خطرناک میزان کربن در جو است.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، میزان کربن موجود در جو باید حدود هفت درصد کاهش یابد در غیر اینصورت تا 30 سال آینده شاهد افزایش دو درجه‌ای دمای جهانی هوا هستیم.

به گفته گلن پیترز، محقق مرکز هواشناسی نروژ، اگر شیوه‌های جذب و ذخیره کربن را به کار نگیریم به سختی می‌توان افزایش دما را در حد دو درجه سانتیگراد نگه داشت.

وی در ادامه افزود: تقریبا 75 درصد دی‌اکسید کربن جو ناشی از سوزاندن منابع انرژی فسیلی مثل نفت و گاز و کارخانه‌های سیمان است. با توجه به نقش عمده دی‌اکسید کربن در جذب گرما و افزایش دمای زمین، حتی در صورت کاهش ناگهانی سطح دی‌اکسید کربن اثرات مثبت کاهش آن بعد از چند دهه پدیدار خواهد شد.

بررسی‌های اخیر حاکی از نقش عمده کشورهای چین، هند، آمریکا و اتحادیه اروپا در تولید بیشترین کربن در جهان است که در این میان آمریکا با توجه به جمعیت، بیشترین تولید‌کننده کربن در جهان است، به طوری‌که هر فرد در این کشور سالانه 18 تن کربن تولید می‌کند. این مقدار حتی بیشتر از دو برابر میانگین جهانی است.

آمار افزایش تولید کربن در بزرگترین کشورهای جهان سال 2103:

هندوستان با توجه به افزایش رشد اقتصادی اولین کشور از لحاظ تولید گازهای گلخانه ای در سال 2013 است به طوری‌که این کشور بیش از پنج درصد در تولید کربن افزایش داشته است.

چین با افزایش تولید بالای چهار درصد کربن و آمریکا با افزایش سه درصدی تولید کربن در جایگاه‌های دوم و سوم بزرگترین کشورهای تولید کننده کربن در جهان قرار دارند.

جزییات بیشتر این خبر در نشریه نیچر منتشر شده است.

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 4 مهر 1393 ، 16:38)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس