گوش‌دادن به صدای خورشید ممکن شد!

ایران کنفرانس

گوش‌دادن به صدای خورشید ممکن شد!

یک دانشمند دانشگاه میشیگان طی فرآیندی موسوم به صوتی‌سازی (sonification) داده‌های دریافتی از خورشید را به صوت تبدیل کرد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روبرت الکساندر و تیم علمی‌اش از داده‌های دریافتی از فضاپیمای Wind ناسا برای گوش‌دادن به میدان مغناطیسی خورشیدی بهره بردند. در این روش، هنگامی که شدت باد خورشیدی تغییر می‌کند، موج صوتی که از روی فضاپیما عبور می‌کند، شنیده می‌شود. به گفته الکساندر، «صوتی‌سازی» جایگزینی نویدبخش برای تحلیل دیداری استاندارد است.

ماهواره Wind با مدارگردی حول خورشید، نوسانات الکترومغناطیسی آن را ضبط می‌کند و این نوسانات می‌توانند مستقیما به نمونه‌های شنیداری تبدیل شوند.

الکساندر و تیم علمی‌اش از الگوریتم‌های رایانه‌ای نوشتاری برای تبدیل این فرکانس‌های الکترومغناطیسی به صوت استفاده کردند. در نتیجه هنگامی که جریان سریعی از پلاسما (گاز باردار فوق‌داغی که فضا را پر کرده) از روی ماهواره ناسا عبور می‌کند، نوعی اثر ملموس تولید می‌کند و تبدیل داده‌های این ماهواره به صوت، نوعی موج شوک قابل‌شنیدن را آشکارسازی می‌کند.

تیم الکساندر داده‌های دریافتی از ماه نوامبر سال 2007 را که شامل فرآیند ضبط سه ساعته بود، به یک کلیپ صوتی سه‌ثانیه‌ای فشرده تبدیل کرد.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 12:50)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس