کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن - اردیبهشت 96

مشاهده همه همايش های manager
سطح برگزاريبين المللي
محورهاي همايش---------------


محور اول) مبانی نظری و معرفتی خواندن:

· نظریه ‏‏های خواندن،

· مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن،

· معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)،

· هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)،

· تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)،

· خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی،

· خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)،

· خواندن و سواد اطلاعاتی،

· فناوری اطلاعات و خواندن،

· رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی،

· خواندن و مشارکت اجتماعی،

· خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)،

· خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)،

· خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)



محور دوم) خواندن و لایه‏‏ های مدیریتی (ارزش‏ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):

· خواندن و احزاب سياسي،

· خواندن و آزادي بيان،

· خواندن و انجمن هاي غير دولتي،

· خواندن و دسترس پذيري منابع،

· خواندن و نظام‏ هاي ملي مديريت اطلاعات و منابع علمي



محور سوم) خواندن و نهادهای فرهنگی:

· نهاد كتابخانه‏ هاي عمومي و خواندن،

· ارشاد اسلامي و خواندن،

· سازمان تبليغات اسلامي و خواندن،

· كانون پرورش فكري كودك و نوجوان و خواندن،

· مساجد و خواندن،

· رسانه‏‏ ها و خواندن



محور چهارم) خانواده و خواندن:

· خواندن با/براي كودكان،

· قصه گويي و خواندن،

· گفتگو و خواندن،

· اقتصاد خانواده،

· فرهنگ خانواده،

· جمعيت خانواده

محور پنجم) نظام آموزش و پرورش و خواندن:

· معلمان و خواندن،

· نقش آزمون ها برعادات خواندن،

· محتوای کتب درسی و خواندن،

· مؤلفین کتب درسی و خواندن،

· رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)،

· روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)،

· سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش،

· کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)،

· مدارس غیر انتفاعی و خواندن

· نهضت سواد آموزی و خواندن:

ü الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)

ü ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، ...)

ü ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)

ü د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)

ü ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، ...)

ü و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)



محور ششم) آموزش عالی و خواندن:

· آموزشگران(استادان) و خواندن،

· محتواي واحدهاي آموزشي و خواندن،

· اهداف و كاركردهاي آموزش عالي و خواندن،

· كتابخانه‏ هاي دانشگاهي و خواندن،

· روش تدريس و خواندن،

· جامعه پذير نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه،

· خواندن و مهارت هاي نوشتن،

· درك كردن و گفتگو كردن و ارائه كردن و برقراري ارتباط،

· خواندن و آموزش مجازي،

· خواندن و موفقيت هاي علمي دانشجويان،

· سنجس و اندازه‏ گيري رفتار خواندن در آموزش عالي،

· نقش آزمون هاي كنكوري در خواندن،

· نقش سطح علمي، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن،

· پذيرش بدون دانشجو و خواندن

· خواندن و برنامه درسی پنهان



محور هفتم) صنعت نشر و خواندن:

· نقش نويسندگان در خواندن،

· نقش ناشران در خواندن،

· سوبسيد كاغذ و خواندن،

· نمايشگاه هاي كتاب و خواندن،

· وضعيت توزيع كتاب و خواندن،

· تيراژ كتاب و خواندن،

· درآمد و خواندن،

· خواندن و تنوع و گستره انتشارات،

· خواندن و مميزي



محور هشتم) خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی

· خواندن و ابزارهاي الكترونيكي،

· خواندن و روش هاي دسترسي الكترونيكي،

· خواندن و مهارت هاي دنياي ديجيتال،

· خواندن و شكاف ديجيتالي،

· مسائل و چالش هاي خواندن در محيط ديجيتال



محور نهم) روانشناسی/فیزیولوژی عصبی و خواندن

· اختلالات ذهنی و تأثیر آن بر خواندن

· اختلات عصبی و تأثیر آن بر خواندن

· رویکردهای روانشناختی و دستاوردهای خواندن

· رویکردهای فیزیولوژیکی و دستاوردهای خواندن
محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه کردستان.
----------------
تحت حمایت اطلاع رسانی وب سایت ایران کنفرانس
مهلت ارسال چكيده مقالات:
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 11 آذر 1395
تاريخ برگزاري همايش: 30 و 31 اردیبهشت 1396
سايت همايش: conf.uok.ac.ir/readingconference2017
تلفن تماس دبيرخانه: --
آدرس دبيرخانه:
محل برگزاري: سنندج - دانشگاه کردستان
ایمیل: readingconfuok@gmail.com
دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن - اردیبهشت 96

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس